E-MOBILITY TEST ÚNIKU
Společnost ATEQ má k dispozici řadu metod pro testování těsnosti baterií v průběhu celého výrobního procesu. Například testování těsnosti baterií pro elektrická vozidla začíná iontovou zkouškou těsnosti vaku bateriových článků a končí tlakovou zkouškou těsnosti celého zásobníku baterií.

Pro testování těsnosti bateriových článků představuje společnost ATEQ novou patentovanou metodu testování B28, která nabízí bezpečné nízké ionizační napětí pro ionizaci molekul kyslíku ve vzduchu v okolí bateriového článku. Pokud je článek baterie řádně izolován, přístroj ukáže 100 % hodnoty. Pokud je v izolaci akumulátoru netěsnost, ionizované molekuly kyslíku budou moci proudit otvorem a ionty se spojí s vnitřkem akumulátorového článku, aniž by došlo k jeho vznícení. To na přístroji ukáže údaj 0 % izolace v procentech a obsluha nebo stroj pak může díl odmítnout.
Přístroj B28 lze automatizovat do výrobní linky a podpořit tak rychlé testování článku na průchodnost/neprůchodnost. Vadný díl by pak mohl být převezen na přepracovací stůl k ručnímu testování lokalizace netěsnosti pomocí hůlky Ioniq, aby se zjistilo, kde na článku testovací jehla vytvoří na přístroji nulový procentuální údaj.
Poté, co články baterie projdou zkouškou těsnosti ionizací, následuje sestavení několika článků do bateriového modulu, spojení modulů do bateriového balíčku a následné sestavení několika bateriových balíčků do bateriového zásobníku. Každý z těchto bateriových balíčků vyžaduje testování těsnosti. Testování těsnosti bateriových modulů, balíčků nebo zásobníků zahrnuje jiný typ testování těsnosti než u článků. Rozpadové testery těsnosti ATEQ s diferenčním tlakem, jako je F620, mohou testovat balení baterií tak, že utěsní otvory balení a vstříknou do balení stlačený vzduch, změří tlak a změří, o kolik tlak klesne, což by znamenalo netěsnost balení baterií. Pokud je míra úniku v rámci testovacích specifikací, je obal baterie vzduchotěsný.
„Společnost Ateq usiluje o váš dlouhodobý úspěch“




